mandag 15. desember 2014

De Utvalgte

Jeg har hatt lyst til å skrive en ny historie lenge. Men jeg viste ikke hva den skulle handle om. Hvem hovedpersonene skulle være. Hvem de skulle sloss mot (for det måtte bli litt slossing). Så en kveld kom alt som en bombe. Begynnelsen. Utseende. Jeg måtte bare finne på navn, så kunne jeg begynne.

Neste dag sende jeg melding til Selma. jeg brukte hele søndag-morgen på å finne navn til dem, men jeg er fornøyd med resultetet.

Kaitlyn Blue: Kastanjebrunt hår, smaragdgrønne øyne. Den smarte og snille. Prinsessen.
Sam Hudson: Honningblond hår, himmelblå øyne. Den modige og kjekke. Ridderen.
Toby Averson: Olivenfarget hud, kullsort hår og stormgrå øyne. Den morsomme og tekniske. Narren.

Det er byen Roosevill, en ås, og på andre siden av åsen bor alle monstrene. Tre barn  (en jente og to gutter) blir sendt ut for å sloss mot monstrene, og beskytte Roosevill.

Det er sånn dum Percy Jackson tittel på kapitlene:
Kap. 1: Jeg gjør meg klar til den værste dagen i mitt liv
Kap. 2: Jeg har mitt første møte med verdens dummeste aper
Kap. 3: Vi blir guidet av en snakkende ryggsekk
Kap. 4: For mange stygge fjes som prøver å drepe oss
Kap. 5: Vi møter en liten, rose, levende hårball
Kap. 6: Vi har et stevnemøte med Kaitlyns største frykt

Flere kapittler har jeg ikke. Men ejg har skrevet 20 sider (for hånd). Problemet var at jeg begynte på historien 7. desember. Idag er det 15. desember. Jeg skrev 20 sider på en uke......

Det er ikke noe mer jeg kan si nå, utenom å spoile hele boka.... Takk for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar